Sunday, September 29, 2013

Bisnes jual ebook online

Tidak dinafikan bahawa kini ramai usahawan online yang memilih produk digital seperti ebook untuk dijual online. Ada yang jual ebook sendiri dan ada yang jual ebook orang lain yang dikenali sebagai affiliate.

Jual ebook lebih mudah dan menguntungkan berbanding jual produk fizikal seperti pakaian dan telefon. Sebabnya :
 1. Kos rendah malah boleh dimulakan tanpa sebarang modal.
 2. Tiada kos penghantaran. Pembeli hanya download ebook terus dari internet saja.
 3. Prospek pelanggan seluruh dunia.
 4. Tak perlu susah-susah fikir topik ebook.

dan banyak lagi. Kepada mereka yang baru bermula dalam bisnes jual ebook online ini, anda disarankan untuk menimba ilmu pemasaran ebook dengan menjadi affiliate terlebih dahulu.

Terdapat banyak tips, teknik dan cara pemasaran ebook affiliate yang boleh anda praktikkan. Salah satunya ialah dengan membina blog berdasarkan kepada produk affiliate yang ingin anda jual itu. Ini dipanggil sebagai blog 'niche'. Contohnya, jika ebook yang anda jual itu bertajuk "Teknik Lulus Ujian Memandu", maka blog anda juga sepatutnya bercerita mengenai ujian memandu.


Tips kedua yang anda boleh praktikkan ialah dengan menggunakan perkongsian sosial seperti Facebook, Twitter, Pinterest dan sebagainya. Ianya lebih berkesan kerana anda berkomunikasi dengan orang-orang yang sudah mengenali anda dan mempercayai kewujudan anda di dunia realiti. Jadi keyakinan pembeli akan lebih tinggi.

Jika anda mahukan lebih banyak tips dan langkah-demi langkah pemasaran affiliate bisnes jual ebook online anda ini, anda boleh dapatkan Video Kursus Affilite yang menerangkan strategi-strategi menjadi affiliate yang berkesan. Dah terbukti pun.


Dapatkan Tips Bisnes Online terkini terus ke emel anda. Subscibe Via Email di sidebar kanan. Free Search Engine Submission

0 comments:

Post a Comment

Apa pendapat anda?

Floating Vertical Bar With Share Buttons widget by Making Different